سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب ضد سرقت | سهند درب

سهند درب سلماس یکی از بزرگترین تولید کنندگان درب نه فقط در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه می باشد و قابلیت تولید بالایی که خط تولید کمپانی سهند درب سلماس دارد این کارخانه را به یکی از مجموعه های بی بدلیل در ایران تبدیل کرده است.
صفحه خانگی پارسی یار درباره

درب ایمنی چیست؟

درب ایمنی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مزاحم‌ها ساخته می‌شود. این درب می‌تواند در برابر ورود افراد مزاحم، طوفان و هوای بد مقاومت کند و همچنین می‌تواند سطح محافظت بیشتری نسبت به یک درب معمولی ارائه دهد. درب‌های ایمنی به طور معمول به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند. یک نوع از آنها درب فولادی مشبک است که مانند آهن معمولی به نظر می‌رسد و پشت آن از شیشه‌های آبدیده استفاده می‌شود. نوع دوم مانند درب فایبرگلاس یا چوبی است، اما در واقع از فولاد ساخته شده و اجزاء ثابت و محکمی دارد.

What is a safety door

 

یک حفاظ امنیتی نیز می‌تواند برای ایمنی بیشتر در جلوی این درب‌ها اضافه شود. لازم نیست که درب ضد سرقت فقط خارجی باشد و به جای درب اصلی نصب شود؛ برای مثال، می‌توان آن را برای محافظت در راه‌ها و پله‌های اضطراری، ورودی زیر زمین و یا موارد دیگر مورد استفاده قرار داد و از مزایای آن بهره برد.

 

به غیر از مواد استفاده شده برای ساخت درب ایمنی، ابزار و یراق بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر روی درب نصب شوند و به سطح ایمنی آن بیفزایند. این وسایل جانبی شامل قفل‌های الکتریکی، لولاها، زنگ هشدار و زنجیر‌های درب هستند. چشمی درب هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که یک لنز کوچک است و به کاربران اجازه می‌دهد تا طرف مقابل درب و افرادی که آنجا هستند را ببینند.

 

در درب‌هایی با امنیت بالا، لولا‌ها معمولا از نظر پنهان هستند، که این می‌تواند کار را برای افرادی که می‌خواهند بدون اجازه وارد شوند، مشکل کند. در درب‌های ایمنی یک صفحه ضد ضربه با امنیت بالا نیز در داخل آنها در نظر گرفته می‌شود، زیرا در درب‌های معمولی صفحه میانی آنها معمولا ضعیف‌ترین بخش سیستم درب بوده و به راحتی و با فشار کم شکسته می‌شود و مزاحمین به راحتی می‌توانند وارد شوند. درب ایمنی به خاطر داشتن صفحه ضد ضربه در داخل، نمی‌شکند و مقاومت بالایی دارد.

 

از چه قفلی در درب ایمنی استفاده کنیم

هنگامی که دربی با اهداف امنیتی مد نظر باشد، کیفیت قفل بسیار مهم است. یک قفل خوب می‌تواند به اندازه کافی بازدارنده باشد تا سارق برای رسیدن به هدف خود روش‌های دیگری را امتحان کند. قفلی که ضعیف ساخته شده باشد به راحتی می‌تواند شکسته و باز شود و از بین برود. قفل‌های مرغوب از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای نشان استاندارد هستند. قفل‌های مختلف درجه بندی‌های مختلفی دارند و نسبت به مقاومت آنها این درجه بندی‌ها اعمال می‌شود. می‌توان در درب‌های ایمنی خود از انواع با مقاومت بالا استفاده کنید تا بالاترین سطح ایمنی را داشته باشید.

 

برای امنیت بیشتر می‌توانید از انواع متفاوت قفل‌ها بر روی درب ایمنی استفاده کنید. حتی می‌توان به جز قفل اصلی قفل دیگری را هم بر روی درب نصب کرد. قفل با کلیدهای خاص می‌تواند یک دارایی با ارزش و مفید برای یک درب ایمنی باشد. این قفل‌ها با کلید‌های خاصی که معمولا توسط سازنده آنها کپی می‌شوند به بازار می‌آیند. این کار باعث جلوگیری از دسترسی هرکس به کپی کلید بدون اجازه مالک می‌شود.

 

قفل‌های بدون کلید نیز موجود هستند که نیاز به کلید را از بین می‌برند. قفل بدون کلید از یک کد عددی برای ورود استفاده می‌کند که در صورت نیاز می‌توان کد آن را تغییر داد. قفل اثر انگشت نیز گزینه‌ای است که از اثر انگشت فرد به عنوان یک کلید استفاده می‌کند. این نوع از قفل‌ها بسیار گران هستند، اما به دلیل منحصر به فرد بودن اثر انگشت، می‌توانند کاملا امن باشند.